Claire Mercier, a dynamic young executive in her thirties, seems uncomfortable at her firm. Suddenly, she wants to move to another office. The employees, and in particular the director, take a dim view of this strange request. They suspect her of being an upstart who is taking advantage of the accidental death of her colleague a few days earlier.