Trees, the sea, some megaliths, a steel bridge, a passing female character all filmed in the early and final hours of the day. Silêncio looks at the elemental figures of cinema and the world. It’s a return to a primitive cinema as much as to fundamental elements: water, wind, earth, and the sun. A dialectic about silence consisting of silent images edited in counterpoint with the industrial music of Throbbing Gristle.