After realizing he finds it hard to manage alone and not to be dependent upon his son Thomas any more, retired police inspector Charles Boyer, who suffers from Alzheimer's, decides to leave his apartment and move into The Residence, a clinic treating neuro-degenerative illnesses. But he is puzzled when several patients around him die unexpectedly. Is it a delusion of his disturbed mind or are murders really being committed? This will be the object of Charles' most difficult investigation ever.