After her husband dies, an ageing bourgeois woman reconnects with her thirty-five-year-old son who had broken off all contact with his family. The son listens, without saying a word, to the long, psychotic, and obscene monologue his mother pours out about her wasted life spent alone in the company of her violent husband. Verbal abuse, self-pity, and sexual provocation are so many ploys that the mother uses to inflict her demands for love and existence upon her son.