There is a fair in the village. A lot of noise and bustle. Little Martin is constantly hounded by his mother. He does all that she asks, but he suddenly insists on being given a red helium balloon. And then he also wants a green one, followed by a blue one. It's then that he suddenly rises into the air. He floats away much to his mother's and crowd's surprise. The become smaller and smaller down below, so faraway from Martin.