Until now, nothing could be better in the best of all possible worlds (apart from a few school reports that systematically put a damper on bountiful happiness, but to no lasting effect). One day, Mathieu’s parents, thinking it would make him happy, offer him a puppy called Jules. And so an unfair competition begins for Mathieu (dogs don’t go to school).