Guillaume has an infertility problem. Then, with Judith, his wife, they decided to adopt a child. It is the big day. They prepare their apartment, make themselves smart. Their tension is perceptible. We guess that Guillaume is slightly paranoiac. Objects attack him. Especially this carpet which makes bubbles. Finally, they are ready to welcome the social service inspector, who has come to spend the day with them, see where and how they live, if they are nasty and unbalanced. And everything will go wrong.