A man and a child travel the Earth on a geographical and historical voyage, following the paradox of nature and humanity, step by step. It's a simple story found in a book that a man reads to a child before he falls asleep. It's a story that fills the night, a waking dream. Extraordinary images, sound and music combine in this universal story.