At an indetermined time and place, a society under military occupation and deprived of freedom, fervently awaits deliverance. Myriam, still a virgin, and betrothed to her fiance Youssef, is actually pregnant and doesn't know how to tell him the incredible truth. In a society where adultery is punishable by death, she fears for her life. She takes refuge at her cousin's house. Elisabeth is older than Myrian and is also expecting a child.Youssef enters a period of waiting, questioning and having to cope with unbearable doubts.