Driss returns to spend a month's vacation in Algiers. He gets together with his parents, brother and cousins. He finds that the country of his childhood has changed a lot since he left. He meets Nedjma, a distant cousin who is a little shy and reserved. Her encounter with Driss stirs a desire for independence and freedom in her. But she's promised to Amrane, Driss's cousin...