After having hesitated for a long time, the man finally decides to talk about an event forever engraved on his memory: the strange spectacle of a father and his young son in a train that was taking them to the camps. And above all the extraordinary determination of the man to make use of each moment to transmit to his son the essential things that would make of him a man.