Lili, a withdrawn, inhibited woman who barely inspires much consideration from the people around her, suffers from a strange illness: she regularly drops off to sleep without warning. Taking refuge in sleep, she conjures up a strange confrontation between another version of herself. The imaginary Lili is feminine and free-spirited, a mediator as much as she is a rival, who is naturally called Lili 2.