What words can we use to describe the conflict in the Middle East? What words can we use to describe the protagonists, Jews, Palestinians, Arabs? What other stories, what other imaginings do these representations send back to those who are their commentators? What is the genealogy? Why does the Israeli-Arab conflict stir up such passions? Why is it at the heart of much of western cinema? The film attempts to answer all these questions, along with some others.