Bernier, executive in a big company, goes one morning to work with the firm intention to make love with the beautiful Christine, his hierarchical superior. So that she finally says yes, Bernier gives her the big show and a heavy argument. Bernier tells her that giant cockroaches arrive and that it's now or never to love each other at least once before total destruction of the planet by the hideous tiny creatures.