A psychiatric institution considers Yves "ineducable and irretrievable." In 1958, Fernand Deligny, a singular youth worker who eschewed standard psychiatric methods, took over Yves's care. In 1962, Yves became the main character of a film shot in the Cévennes. Yves and Richard escape from the asylum. While trying to hide, Richard falls in a hole. The daughter of a quarry worker notices Yves wandering alone and takes him back to the asylum.