Mimouna lives with her parents, Algerian immigrants, in the Paris suburbs. She loves Jacques who does not love her any more. It is summer time. To get away from this painful love story, Mimouna goes away on holiday with her parents to Algeria. She meets girls who always stay together : her cousins. The holidays take place in the closed home of her aunt. Then Mimouna comes back to Paris where life resumes its normal course.