The evocation of the past and childhood through a deserted border zone where only traces survive. As landscapes are crossed and memories recalled, space is transformed : it becomes more and more claustrophobic, more and more hostile, inducing the wish to flee. Once the border has been crossed, the liberated eyes of the past now discovers signs of renewal in the landscape : the light, the clear water, a child.