In a small country village during World War Two, scenes in the lives of a handful of characters. A Resistance network chief hidden in an attic tirelessly waits for messages and news and writes letters to the outside world. Four resistance fighters of different origins receive a parachute cargo and pay tribute to a militia victim. A peasant is troubled by the outburst of violence in his life... This everyday on action, commitment and the inheritance of the Resistance.