Albertine loves her family – her brother Thomas, a gardener, her mother and Sophie, her eight-year-old daughter. But Albertine has a serious failing: she’s a meddler. She just can’t mind her own business, ever, and tries to direct her little tribe as she sees fit. In her own style, confidential and “homely,” she is a downright tyrant. Whether they like it or not, Thomas, Sophie and her grandmother just go along with Albertine, out of love for her. But while this gets them down, what can they do to reduce her to silence, so that they can at last live their own lives?