In a deprived urban development in a Latin Americna country, four misfits join together to undertake a risky adventure. Luigi is an Italian, and he is accompanied by a German and two Frenchmen: Mario and Mr. Joe, an old hand who captivates his compatriot. In exchange for a big bonus, these adventurers must transport large quantities of nitroglycerine destined to blow up an oil fire. The route is particularly dangerous and the first truck, driven by Luigi, is wiped out in an explosion. Only Mario and Jo are left, but Jo, numb with fear, is but the shadow of his former self. It is up to Mario to lead the expedition. On the way, Jo meets with a grisly death.