The film begins when Eugenio, a 14 year old child, is conduced from his grandparents home outside Rome, to Giancarlo (his father) in the city, by Giancarlo's friend (called "Moustache"). As Eugenio is bothering Moustache, he threatens Eugenio with leaving him in the middle of the country. He finally does it. When Giancarlo finds out, they return for Eugenio, but he is now lost. Meanwhile we're told the story of the child and his relation with the family, and why he feels unwanted.