Élisabeth (Sabine Haudepin) is well-known for going around with all the guys, but she finally settles down when she meets Philippe (Philippe Marlaud), who becomes her first "real" boyfriend. Bernard (Bernard Tronczak) is similarly promiscuous; he loves all the girls and sleeps with all of them, never quite letting go even after he's broken up with them. There's also Bernard's best friend Patrick (Patrick Lepcynski), who's always trying to smooth things over for his friend, and who's never quite able to get a girl of his own, and Patrick's sister Valérie (Valérie Chassigneux), who wants to be a model. There's also Agnès (Agnès Makowiak), one of Bernard's former girlfriends who clearly still loves him, and who he still feels real affection for, even though she's marrying Rocky (Patrick Playez) instead. It's the kind of circle of friends where everyone has slept with everyone and remains friends afterward...
Graduate First is a 1978 French drama film directed by Maurice Pialat and starring Sabine Haudepin. The film is set in the north of France, in Lens, in a region profoundly affected by unemployment - the students, from modest backgrounds, try to forget their fears of what tomorrow will bring.