Inès is thirty-five-years-old, independent and passionate. She's the center of a genuine tribe consisting of her three "exs" (Pierre, Gabriel and Yannick), the three children she's had with each of them, and her grandmother (who emigrated with her from their native Chile twenty years earlier). A real harmony exists between them all, despite problems that arise in daily life. Claude, meanwhile, is a corporate executive; he's based his life on the values of profitability, power and money. In brief, he's from another planet and when he comes into Inès's life he causes a major earthquake.
I wanted audiences to take a musical journey and discover tones that they could relate to a story and faces. The bolero is the film's musical base, but the Peruvian waltz, the salsa, mambo, and Cuban music are in there, too. This music's extraordinary richness moves me. There are African and European influences – it's a mixture and therefore already a meeting. The soul and feeling required to perform the music is part of its complexity. And that can't be written. Nor invented, either!