I was randomly leafing through a newspaper devoted to French-speaking countries when I stumbled on a hilarious article that sent me into howls of laughter. The story took place in northern Benin, where I come from. Some guy was cheated by his own cousin, who was acting as interpreter during a business transaction over millet and manioc. How that story reminded me of my own childhood in the streets of Cotonou and all our penny schemes in the hope of buying ridiculous Western gadgets. These ideas instantly inspired “Barbecue-Pejo.”