A married drunk hooks up with the ex-girlfriend of a vicious local criminal. He gets booted out of home for his infidelity, has a murderer on his tail, and must try to write the story of his life in order to save his journalism job. He gets help from a stripper dressed as a nun and goes undercover dressed as Shaggy from Scooby Doo. He finds a drinking buddy in an American fellow journalist.