"This is the second episode of "Ariane ou l'Age d'Or". The "Jours de colère", the days of anger, is the period during which the show at last comes together and hits the stage. Throughout this feverish time, we swing between great expectations (a show designed to be performed simultaneously in four different settings, all night long) and lost illusions (the impossibility of getting along, understanding one another, respecting each others' tales or simply finding the spontaneity of the original improvisations). In short, I hope we'll have a good laugh at this accumulation of disasters but we'll also take a passionate interest in all this and in the way that Ariane, our heroine, takes advantage of everything, mocks our anxieties, bitterness and discouragement, to use her hands and brain, the thunder and brilliance of her genius, to extract from this horrific chaos as grisly, stickly but living foetus : the show !" (Philippe Caubère)
"... the filmed expedition is now under way : we have pulled away from the dock, left the harbour and the final buoys behind us and we're now heading for the open sea. Three films already and another almost finished : "Les Marches du Palais"... no doubt about it, we've reached cruising speed. I wish you, crew members and sailors on this strange journey, you, Dartigues, skilled captain, and myself, navigator, ship's boy and captain Ahab of this magical ship, good luck and following winds. As for you, the audience who are our waves, currents and the winds blowing us on and away, wrecking us or freeing us, I salute you, bless you and, like nature of whom one can ask nothing more, I have a single wish and prayer for you : be there !" (Philippe Caubère)