Ferdinand Faure, our hero, comes up from Aix-en-Provence to join the Cartoucherie Theatre company along with his pals : Jean-Claude, a brash, self-assured Parisian, and Max, a teacher of American literature, Provencal to the bone, and in love with his flighty wife, Bernadette. At the Cartoucherie, director Ariane is surrounded by a motley crew including one Clémence, who walks the high wire while juggling with clubs...
All 115 parts will be played by Philippe Caubère. He will also play the anxious telephone, the never-ending coffe machine, the would-be-wood pigeon, the mocking motorbicycle, the aeroplane that loves to take off, and a hundred other props and practicals.
Because this experience is unique, mad and utterly fascinating. On stage Philippe Caubère has already made more than 600,000 spectators laugh and cry.
A film version had to be made because film is the only medium that can bring a live spectacle to a mass audience, permanently record the writer/actor's quest and continue to pass on the message from the actor to his audience thanks to high quality pictures and sound. It was essential to bring the ideal performance to life on a big screen."