In France, the position of "magistrate" resembles that of the American district attorney; those in either post have broad investigatory and prosecutory powers. In this French language drama, Magistrate Level (Jacques Brel) is one of the rare few who will prosecute the police for abuse of power. He begins reluctantly, forced to make a pro forma investigation of three policemen who are implicated in the death of a suspect during questioning. After all, he is already late for his long-scheduled vacation. As he gets deeper into the investigation, he becomes more motivated. At the same time, he begins to receive threats from those who want him to stop.