Fanny has allowed her lover Marius to follow his desire to travel. But a short while after Marius has set out for a five year trip on a ship bound for the Indian Ocean, Fanny discovers that she is pregnant. Although she is still in love with Marius, she has no other option but to accept the offer of marriage from the widowed sail-maker Honoré Panisse...