The great French character Raimu stars in Strangers in the House. He is cast as Loursat, the father of teenager Nicole (Juliette Faber). When Nicole's petty-thief boyfriend (Andre Reybas) is accused of murder, Loursat, a once-great attorney who has taken to drink, cleans up his act and defends the lad in court. Filmed in 1942, Strangers in the House attained an American release in 1949, three years after Raimu's death.