A reconstruction of the trial of Joan of Arc (based entirely on the transcripts of the real-life trial), concerning Joan's imprisonment, interrogation and final execution at the hands of the English, filmed in a spare, low-key fashion.
As usual in Bresson's mature films, The Trial of Joan of Arc stars non-professional performers and is filmed in an extremely spare, restrained style. Bresson's screenplay is drawn from the transcriptions of Joan's trial and rehabilitation.