In 1920, the anarchist Italian immigrants Niccola Sacco (Riccardo Cucciolla) and Bartolomeo Vanzetti (Gian Maria Volonté) are sentenced to death, falsely accused of a robbery and murder. Indeed they are condemned due to their political beliefs, in one of the most shameful and hypocrite judgments of the human history.