Gabrielle is 14. She struggles to love Gilles but he ceaselessly wrecks his own life along with other people's. He steals money from Gabrielle and humiliates her so much that she doesn't want to see him again. At school, he hits his education supervisor. As a result, his father throws him out of the house. Gabrielle refuses to put him up. The families of his friends want nothing to do with him. So Gilles ends up in the street like a stray dog. By causing turmoil, he soon becomes the neighbourhood's scapegoat... In the end, Gabrielle is the one who saves him. They flee together and seek refuge in the country, in an abandoned barn. And there they learn to love each other. To get further away, they need money. But the robbery that carry out in a farm goes badly. The police are hot on their heels. What's the sense in running anymore ?
"(...) All the above are necessary ingredients contributing to great films but that is not enough to explain the depth of the cinematic mystery that one can feel in "Ni d'Eve ni d'Adam". There must be something else, undoubtedly defying explanation : a grace, a strong vision that addresses us all. A great moment of cinema." (Olivier Séguret - Libération)