I saw this happen : Raye left home. Why ? To see what was waiting for her out there. Europe ! It didn't matter where she went, the Mediterranean coast, Strasbourg, Zurich, Berlin, she's young. Then her father, Abel, left. Perhaps he wanted something else to happen to him. Things began to happen on the ship, but Odessa is where it really began. So Nellie was left there alone. Maybe she couldn't have said it, but that's what she needed. I mean, to be alone with herself. That's why she sent Raye and Abel away. So without moving, with everything around her moving very fast and also in the microscope which is her work, Nellie had her own trip to make. As for this kind of travelling, that's what each of us did. I know, I was there.
"(...) With Kramer, the walker-poet, don't expect any marked out trails. Nice views, but no signposts. A slow drifting, the story of an unavoidable splintering where private history (his, no doubt) mingles with collective history. Where faces and landscapes keep their mystery too. "Walk the Walk" is a demanding, irksome movie which plays on a sensitive nerve that becomes a tightrope. You go along with him or you don't. To those who do, Kramer promises no sociological investigation, no Big Subject, but it is not hard to be won over by his beguiling, melancholic way of roaming over this constantly moving old world with an eye that will never, whatever the price, sell out."