Claire, Khénan's mother, has just died. He is eleven and has always lived in Paris. His mother was French. His father, Najem, is a Tuareg. Najem then takes him to see his family, in his country, a country that Khénan doesn't know: Niger. In the heart of the magnificent desert, Khénan has some unforgettable experiences. With his grandfather Kénuni, his aunt Tannès and his cousins, he discovers another way of life.