In October 1992, the exhibition "Sable cru - Sable cuit" was held in Paris in the warehouses of The Maison Fanton at Bercy. Commissionned by Action Battistoni, the sculptor Marc Rosentiehl produced an installation of several sculptures in sand and glass which were specially designed for the place. The film endeavours to highlight the "in situ" nature of the sculptures and their different stages of construction.