From mineral blackness to vegetable whiteness, the slow growth of a pictorial tree made up of eleven representations of "the tree with inerted flowers" by eleven artists. Eleven excerpts from different texts provide the musical tones that rise up along this tree in eleven languages and as many translations, the main one of which is Occitan.