When small-time crook Ralph Schwarz (Charles Boyer) is released from prison early for good behaviour, he heads straight back to his girlfriend Ania, unaware that she's having an affair with Gustave, a successful photographer. Knowing Ralph's violent temper, Ania's smart move would be to drop Gustave without delay. But she's unable to resist a good thing, any more than Ralph can resist the murderous rage that consumes him when he finds out.