Grain de Beauté (Beauty Spot) stars Simone Cerdan as Colette, the footloose wife of cabinet attache Jacques (Roger Tréville). Though she tries to remain loyal to her husband, Colette defies his orders to stay away from a fancy masked ball. While heavily disguised, she is wooed by young Jacques, who follows her home. Hoping to send Jacques home happy without compromising herself, Colette asks her maid to don her costume and mask -- and that's when the fun begins.