Until a few years ago, the Arts and especially music in the Soviet Union were subjected to a censorship that was both drastic and ludicrous, During six decades, freedom of expression was forbidden. Rarely in history have relations between politics and the arts led to so much violence... and so much silence. Despite the terrible pressure exerted by the Party, small groups of musicians gathered in secret; like some sort or Resistance. Thanks to them, musical thought managed, despite everything, to continue its development. In the battle in defense of Art that lasted all these years, artistic creation was not only an aesthetic act but the expression of strong protest against the system. Between the artists there was a vital spiritual tie which enabled them, in the end, to resist against repression. Of these musicians two are principally filmed here : Valentin Silvestrov and Sofia Goubaidoulina...