Imagine a prison named fear, a fear so old it is almost ancestral, a fear that always surfaces, is always present. This fear becomes - has become - a system. The average man has to struggle to win the most basic of rights, that of survival. But now this crushed, oppresed, almost annihilated individual finds himself at a divide, one that separates (or links) the old world and a new one. Survival in the new world of competition requires profitability and relentless competitiveness. A new system falls into place. Caught between these twin terrors, the average man tries to flee, only to become the exemplary hero of an almost diabolical thriller...