Marat (Jean-Pierre Cassel) is a retired novelist living in ease and comfort in his own villa in southern Portugal. His writing has essentially dried up, but he has a good life with his wife Genevieve (Stephane Audran) and two attractive nieces who take care of him -- one is actually his lover. This idyll crashes to the ground when Genevieve finds out that Marat has incurable cancer, and at first, she tries to keep the diagnosis a secret but is not successful.