Jacques returns after a long absence to his wife Dominique and their daughter Lola in their isolated house, located on a hillside in Provence. Dominique is crouching and crying. She had asked Jacques to go because she could not stand him seeing her crying. Jacques powerlessly witnesses the excesses of Dominique's emotions. She understands that he loves another woman, and ousts him again...