Marie wants to escape from her job and also from her lover, Paul, an unemployed drunk. She dreams of going off with Jean, a dockworker. The two men quarrel and fight over Marie on two occasions, but Paul retains a hold over her. Marie has a baby who falls ill and as time goes on Jean and a crippled neighbor try to help the child. Paul nearly causes the death of the child whilst in a drunken stupor and in a final struggle that occurs, the crippled woman seizes Paul's gun and shoots him dead.