"Un jour dans la mort de Sarajevo" is a film by Thierry Ravalet and Alain Ferrari, with a commentary by the young philosopher Bernard-Henri Lévy. Ravalet and Lévy met in Sarajevo in June 1992, in the midst of the bloody fighting. At Lévy's urging, Ravalet returned to Sarajevo for five weeks, from August 13 yo september 17, 1992, in order to record all aspects of the seige on film. The resulting film shows "a day in the life" of Sarajevo, with everybody heroic in the midst of dead and bombings.