Pierre Brumeu, a twenty-year-old young man, leads a drab life in Paris with his father, a man he does not understand very well, and his friends Michel and Sophie. Father and son live in the memory of Pierre's mother, who died too early. One day, Pierre decides to go to Tunisia, the sunny country where he was born...