Hercule wishes to be recognized at last as the star that he always was. He does not accept that Pif, this fleabag, can delight stardom. He decides, therefore, on an impulse, to change his life and retire to a deserted island- or the nearest thing: to relate his career and write his own film. In a paradise-like setting, Hercule recounts the biggest roles of his career. Pif isn't absent from his memories, but Hercule still considers him to be a fifth wheel... However, this, in reality, is not exactly the case...