Barbara and Henry are giving a party for their friends, former petition-signers and activists. Their closest buddy, "Jack", was perhaps the most militant member of the group, and he remains the least reconciled and the most nostalgic.
Jack is immediately affected by an impatient phrase from Henry, who says : "Sure, Stan is my wife's former husband, sure he's Polish, as goy as you can get, sure he's a writer Q but mostly he's one of those international pains in the ass !..."