Slaves and masters dominate the narrative of the faraway world of Ygam. Set around the lifespan of Terr, a minute human shaped Om slave, and pet, of the giant blue alien Draags. Escaping into the wilderness and with a device used for intellectual advancement of the Draags, Terr finds refuge and support from fellow Oms and using the learning tool, he finds that knowledge is power and then sets to use the new found knowledge to revolt against the Draag masters...