After her mother dies, Anne discovers a photo that shatters her existence. The old photo makes her doubt her origins and leads her to discover a mysterious uncle that her parents took in after the war. By lifting the veil on this family secret, the young woman will learn that her mother had a great love affair, as dazzling as it was ephemeral.